HTML

Mit vegyünk a gyereknek?

Szubjektív véleményhalmaz a kisgyermekes lét és a fogyasztói társadalom közös buktatóiról. Segítség kezdő gyermekeseknek, hogy mit érdemes megvenni és mit nem- szerintem. Ha írnál nekem, ide küldheted a leveled: pajala[kukac]freemail.hu

Címkék

adac (1) ágy (1) ajándék (4) alvás (1) anna peti gergő (1) asztaljegy (1) autó (1) baba (1) bababarát (1) bababónusz (1) babafalva (1) babakeksz (1) babakocsi (1) babaszakácskönyv (1) babyoutlet (1) bagoly doktor (1) bartos erika (1) bébiétel (1) bécs gyerekkel (1) beltéri játszótér (1) ben u ron (1) bili (1) bogi park (1) bölcső (1) brendon (2) cd (1) ceruzák (1) cipő (1) crayola (1) cumi (2) cumisüveg (1) danonino (1) dm (1) döntés (1) drleo (1) elfoglalt szülő (1) ételek (2) etetés (1) evőeszközök (1) expo (1) fakopáncs (1) filctoll (1) fogkefe (1) fürdőnadrág (1) geocaching (1) germicid c (1) gofri (1) grissini (1) gumicsizma (1) gyerekcipő (1) gyerekprogram (1) gyerekruha (2) gyerekülés (3) házi joghurt (1) helen doron (1) hellókarácsony (2) hinta (1) horgászat (1) horgászjáték (1) hotel (1) ikea (1) inbé (1) játék (1) játszócumi (1) játszóterek (1) kantáros nadrág (1) karrier (1) kerti játék (1) kinder szelet (1) kisgyerek (3) kismama (1) koncert (1) könyv (1) krémtúró (1) kupon (1) labda (1) lajos mari (1) lámpa (1) láz (1) lázcsillapítás (1) lázcsillapító (1) la leche liga (1) marketing (2) mikulás (1) mobiltelefon (1) mosogatógép (1) mosószer (1) nurofen (1) nyaralás (1) nyelvoktatás (1) nyulász péter (1) okosbaba (1) oralb (1) óvodai díj (1) panadol (1) partedli (1) patika (1) pelenka (3) pelenkafutár (1) pénzügyek (1) poronty (1) rágóka (1) rajzolás (1) salus (1) storyteller (1) supi (1) supy (1) színház (1) szórólap (1) szőrös papucs (1) tároló (1) társasjáték (2) teszvesz (1) törzsvásárló (1) tudatos vásárló (2) túró rudi (1) újszülött (1) uszoda (1) úszópelenka (1) vásárlás (1) vásárlási kultúra (1) védőoltás (2) vélemény (4) vida ági (3) zacher (1) zene (2) zenebölcsi (1) zöldek (1) zsubatta (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Zsolt76: Sosem írtam még commentet semmilyen oldalra, de úgy látszik semmit sem lehet elég későn kezdeni...... (2012.02.12. 09:53) "Bababarát hotel"
  • tibro: szia, annyit hozzáfűznék még a dologhoz, hogy SZÜLETÉSI ANYAKÖNYVI KIVONATOT is kértek tőlünk. Err... (2010.02.15. 08:42) Személyi igazolvány és útlevél gyerekeknek
  • kovcserika: Sziasztok! A Bogi Parkot én is ismerem, és még másik kettőt is Bécsben: fun4kids és familyfun. Ez... (2009.11.23. 22:50) Beltéri játszóterek- Bogi Park
  • Ződgyík: Ezek általában egy nagyadag megszerzett vámmentes/lopott árút szoktak így elpasszolni. Ez az orga... (2009.10.13. 12:01) Pelenkafutár
  • Pajala: @PikPok: oh, hello, PikPok! A gyerekülés szabványánál az ECE R44/04 vagy R44/03 jelölést kell kere... (2009.09.25. 17:45) Használt gyerekülés: biztonságos?

Cumi..

2009.08.01. 16:27 Pajala

Cumi: nna, ezen sokat agyalnak az újdonsült anyukák- legyen, ne legyen, és ha legyen, akkor mégis mikortól, meg milyen formájú, márkájú, anyagú...

A kérdés eldöntéséhez én kevés vagyok, de leírom a saját tapasztalataimat, és alább találtok pár linket mások véleményével:

Nekem volt anno, a gyerekeimnek is volt-van-lesz cumija. Mindig szilikont vettünk, pár hetes koruktól már használták, szerintem nem befolyásolta a szoptatást. Márkákra nem igazán emlékszem, mert többet is teszteltünk; a Mam tutira a kipróbáltak között volt, és az is biztos, hogy Aventet az ára miatt, Nukot pedig fogalmam sincs mi okból, de sose vettünk. Formáját tekintve szimmetrikus és aszimmetrikus egyaránt megfordult a háztartásban, az egyik gyermekünk például egyidőben több különböző alakút is használt. Nem, nem egyszerre volt a szájában 2-3 cumi, hanem ennyi forgott akkortájt, azt ugyanis sose mertem megkockáztatni, hogy egyetlen cumi legyen csak itthon. Minimum kettő, de inkább 3. Ha egyet találtam a lakásban elszórva, leraktam a fix cumitartó helyre, így alvásidő kezdetekor ÁLTALÁBAN találtam is ott egyet. Mások arra esküsznek, hogy egy cumit használnak, azt mindig előkerítik, és a tartalék cumi csak és kizárólag végszükség esetén kerülhet bevetésre. Ez akkor jó, ha valaki nagyon következetes a tekintetben, hogy cumit csak alváshoz használhat a gyerek. Ha felkel, anya/apa kicuppantja a cucót a kölök szájából, alváskor meg odaadják neki. Én ehhez nem ragaszkodtam ilyen keményen, ha kérték, odaadtam napközben is, de amint lehetett, visszaszereztem. Ha autóban nem volt velünk más felnőtt, akkor viszont kifejezetten én adtam cumit a gyerekeknek, egyszerűen így biztonságosabb, szerintem.

Fertőtlenítés: ha utcán, udvaron leesett, akkor kifőztem. Egyébként alkalomszerűen. Csere pár havonta (elvileg havonta javasolt). Időnként muszáj, elfárad az anyag, és olyankor el is szakadhat.

Cumitartó lánc inkább zavarólag, mint segítőként hatott, jelenleg a játékbabák fontos tartozéka. .

Mit nem írtam még? Ja, a leszoktatást. Magától, simán ment. "Én már nagy vagyok, nekem nem kell cumi, anya." Nem maradt utána se ujjszopás, se rágcsálás, se nyalogatás, pusztán néhány halvány kísérlet a cumi visszaszerzésére, ami a hiúságra való ráhatással könnyedén orvosolható volt.

 

És akkor lássuk, mit mondanak mások:

Egy sikertelen kísérlet a rászoktatásra a Porontyról. Ilyen is van.

Vida Ági is körüljárta a témát: Cumi vagy nem cumi? címmel.

"Azok a gyerekek, akik cumi nélkül nőttek fel, később jobban csókolnak"- mondja a La Leche Liga.

Neked mi a véleményed?

Szólj hozzá!

Címkék: cumi poronty vida ági játszócumi la leche liga

A bejegyzés trackback címe:

https://vasarolaszulo.blog.hu/api/trackback/id/tr741247641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása